Selasa, 16 September 2014

Hikmah II

Jumaat ini, Dr Seo memberikan saya artikel bertajuk Legal Pluralism, Religion And Multiculturalism untuk dibentangkan dalam kelas; dengan isu utamanya relevankan undang-undang Syariah diamalkan dalam Negara sekular Malaysia? Ya, di depan sahabat-sahabat yang semuanya non Muslim.

Saya berfikir beberapa minggu ini..
Inilah hikmah saya belajar agama sejak kecil hingga ke universti.
Inilah hikmahnya saya terpaksa mengulangi IELTS tempoh hari

Sebenarnya saya datang ke sini bukan untuk mendalami 'Sastera Melayu' tetapi sebaliknya Allah SWT memperlihatkan peluang dakwah yang jauh lebih penting untuk saya laksanakan.

Adik-adikku, jika niat anda belajar untuk mengejar kerjaya, maka muhasabahlah. Diri kita hanya alat untuk menyebarkan Islam.

Doakan diriku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan