Sabtu, 25 Oktober 2014

Bunga Untuk Mak

Hati dengan getaran rindu semacam tidak berpisah. Saya benar rindukan Almarhumah Tok Piah. Rindu sungguh-sungguh. Detik terakhir bersamanya, tidak semanis madu. Saya terhukum oleh tindak-tanduk saya sendiri; kali terakhir Arwah Tok ajak saya makan bersama, saya tolak (waktu itu saya sedang mabuk mengandungkan Dawud) Masya Allah! Itulah kali terakhir tok memesrai saya kerana beberapa jam selepas itu, Tok diserang strok, koma dan esoknya Allah SWT menjemputnya. Ya Allah, ampunilah dosaku, tempatkanlah arwah tok di kalangan orang yang dicintaiMu.

Wahai bunga, kukhabarkan padamu, aku juga merindui bonda yang melahirkanku, Bonda Hamidah Haji Tahir.

Gambar di bawah : Bunga-Bunga di Taman Guri yang sempat di'curi' lensa kamera









Tiada ulasan:

Catat Ulasan